lørdag 6. mars 2010

Landsstyret

Jeg sitter på landsstyremøtet til AUF og hører på en fantastisk politisk innledning av Gunn Karin Gjul som er leder for familie- og kulturkomiteen på stortinget. Og atter en gang slår det meg hvor viktig kultursatsninga til den rødgrønne regjeringa har vært. Det har blitt skrevet relativt mye om kultur på denne bloggen før, men man kan vel aldri bli lei av kultur!

Og når vi først snakker om kultur, vil jeg gjerne komme med en _065059_jpg_24119dliten digresjon. Jeg og Vetle var på Spring Awakening på torsdag og ble veldig positivt overrasket! Det var en massekoalisjon av humor, satire og alvor som var underholdende, fengende og ikke minst lærerikt. Anbefaler alle å gå og se den, det er en opplevelse! (Sikkert en idé å ikke se den sammen med bestemor o.l..)

Jeg er overbevist om at kulturtilbudet i Norge ikke ville ha vært i nærheten av like bra hvis ikke det var for kulturløftet! Og det skal nevnes at kulturkampen var dét som førte de rødgrønne partiene sammen, noe som har resultert i over 4 år med stabilt styre og solidarisk sosialdemokratisk politikk!

Jeg gleder meg til å se hvordan resten av landsstyremøtet går, det er en haug med gode uttalelser som bare venter på å bli vedtatt. Jeg er sikker på at når vi går herfra i dag, kommer AUF til å være en enda bedre organisasjon med fremdeles den bete politikken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar