tirsdag 24. februar 2009

Siv Jensen er som en rasistisk liten drittunge som griner fordi a ikke får som a vil…

Jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å slutte å undre meg over hvor patetisk  Siv Jensen egentlig er. Dama viser gang på gang at hun er villig til å synke så lavt som overhode mulig til å sikre seg et par avisoppslag og litt mer oppmerksomhet.

Det er ganske tydelig at mye av det hun sier, sier hun for å vekke oppmerksomhet. I hvertfall når hun dikter opp “fakta” for å bevise sitt “poeng”. Hun påsto i sin tale under FrPs landsstyre at enkelte bydeler i Malmö har blitt tatt over av radikale islamister og derfor ikke lenger følger svenske lover og regler, men Sharia-lovene. Og hun fortsetter med å si at dette vil også skje med Norge snart om vi fortsetter slik vi gjør.

Det er litt komiskt å se formannen for et relativt stort parti som FrP pakke sine rasistiske holdninger inn i små rosa putevarer i håp om å bli betraktet som “snill”. Og det mest komiske er at “faktaopplysningene” hennes om bydelene i Malmö er ikke korrekte. Politimesteren i Malmö har overhode ingen anelse om hva Siv Jensen prater om.

En ting er at Siv Jensen er ute etter oppmerksomhet, men hun må da snart skjønne at hvis hun har tenkt til å beholde den lille fillebiten hun har igjen av troverdighet, burde hun snart gi opp sin jakt på skandaløse avisoppslag. I hvertfall når det kan gå ut over velgerne hennes.

Men jeg kan avslutte med å si at jeg gleder meg til at hun synker så lavt at til og med bunnen ikke vil ha henne.

7 kommentarer:

  1. Jeg antar du vet noe om Malmö, siden du uttaler deg så arrogant om det? Ikke det, nei.

    For du fikk med deg at norsk medias hovedkilde til opplysninger var Malmös egen ordfører!? Hvilken ordfører vil frivillig innrømme at byens hans er ute av kontroll? Spør du mannen i gaten får du nok et ganske annet svar...

    Visste du at Malmö nektet å arrangere fotballkamp mot Israel av frykt for opptøyer? Ikke det, nei.

    Jeg er enig i at Malmö ikke er et strålende eksempel. Men det skyldes kun at det som skjer i Malmö skjer på mindre skala enn i andre Europeiske byer. Hadde hun brukt f.eks Paris eller Marseilles ville hun hatt et bedre poeng. Men argumentet hennes er likefullt gyldig.

    SvarSlett
  2. Dessuten er du vel klar over at det å påstå at noen er rasister er en jævlig drøy påstand. Så drøy at når du begrunner den så dårlig, er det en hatefull ytring. Jeg tror faktisk det er straffbart...

    Men jeg klager ikke, for jeg er for full ytringsfrihet. Men jeg vil benytte anledningen til å referere til mitt *mye bedre* innlegg om migrasjon:
    http://olvesblaaskoleblogg.blogspot.com/2009/03/motstand-mot-multikulturalisme-er-ikke.html

    SvarSlett
  3. Forøvrig så var det politimesteren i Malmö jeg refererte til. Men alle som har vært der vet veldig godt at det ikke er sharia-loven som gjelder der. Det blir det samme som å si at Rykkinn er styrt av islamske ekstremister.

    Jeg innrømmer at det er drøyt å kalle dama rasist pga dette, men det er det inntrykket jeg har av henne og hennes politikk.

    SvarSlett
  4. Rykkinn kan arrangere fotballkamp mot Israel (kunne, hvis de hadde en stadion) uten problemer. Når Malmö blir bedt om det samme, krever de at kampen må spilles under streng bevoktning og uten tilskuere.

    Du har rett i at Malmö ikke er ute av kontroll, men det er heller ikke poenget. Poenget er at Malmo er en av mange områder som viser svært farlige tendenser, tendenser man ikke skal kymse av.

    Multikulturalismen har blitt et stort problem, og å avfeie enhver kritikk av den som rasisme er feigt, og vil før eller siden bli svært farlig.

    SvarSlett
  5. Hvis jeg får lov, vill jeg blande meg inn i diskusjonen.

    Jeg velger å være politisk korekt å kalde det for diskriminering pga. etninsk opprinnelse. Det er også fordi jeg mener det ikke finnes menneske raser. Dette mener jeg fordi mennesker ikke har stort nokk genetisk mangfold til å deles inn i raser.

    Så en vi kaller rasist er en person som har missforstått, og tror at det er mulig å dele mennesker inn i raser og at en eller flere av disse rasene er bedre enn de andre.

    Jeg vet ikke om Siv Jensen mener at noen mennesker er bedre en andre pga "rase". Har hun utalt seg om det? Jeg er litt usikker, for den dama er troende til mye. Jeg er ening med Priya, det luktet litt brunsvidd av den uttalelsen hun hadde om Malmö og mange flere hun har hatt tidligere. Mann må jo hunske på, det finnes idioter i alle samfunn. Det finnes menn som undertrykker kvinner i alle samfunn, og alle samfunn diskriminere.

    Så er alle fornøyde? Skal vi si at fra nå er ikke Siv Jensen rasist, men en person som diskriminerer pga. etnisk opprinnelse.

    Hilsen Reidun

    SvarSlett
  6. Nei, jeg er overhodet ikke fornøyd, og det skyldes ikke bare din manglende evne til å skrive korrekt. Du kommer med en utrolig drøy påstand, og det hjelper ikke at du ikke bruker ordet rasist. Du kan ikke komme med slike påstander uten å kunne backe dem opp med solid argumentasjon.

    SvarSlett
  7. Å, hvilken påstand da? Den med at det luktet litt brunsvidd, eller at menn undertrykker kvinner i alle samfunn og at alle samfunn diskriminerer? Eller var det noe annet?

    Mvh Reidun

    SvarSlett